Get Adobe Flash player

semestr zimowy 2011/2012

 

Jak umiejętnie zarządzać projektem?

KNZiM jako Koło lubi dzielić się zdobytą wiedzą, dlatego też chętnie prowadzi szkolenia dla innych. W tym roku Koło zostało zaproszone przez ESN UMCS Lublin do poprowadzenia warsztatu z zarządzania projektami, co z radością i zaangażowaniem uczyniło.

 

Wyjazd szkoleniowo – motywacyjny Radar 2011

Jak co roku przyłączyliśmy się do organizacji wyjazdu studentów działających w organizacjach studenckich oraz rozpoczynających naukę na Wydziale Ekonomicznym UMCS. Przygotowane szkolenia miały na celu rozwijanie umiejętności interpersonalnych, które są niezbędne do efektywnej pracy w organizacjach studenckich jak i w przyszłym życiu zawodowym. Uczestnicy mogli też posłuchać o tym, jak wygląda działalność w Kole. Podczas wyjazdu utworzyła się grupa, która zechciała spróbować swoich sił przy organizacji eventu dla studentów i pod okiem naszego Członka – wspólnymi siłami zorganizowano projekt „Marketing osoby własnej na rynku pracy”. Osoby te też w późniejszym czasie dołączyły do KNZiM.

 

 

Produkt idealnie dopasowany? Biznesowy vs kobiecy punkt widzenia

Rozpoczęliśmy współpracę z młodą, charyzmatyczną, niezwykle przedsiębiorczą kobietą, właścicielką sklepu internetowego noszebiustonosze.pl, dzięki której udało się poprowadzić dla studentów szkolenie. Wydarzenie składało z dwóch części. Pierwsza - warsztat brafittingowy skierowany był do kobiet, który wzbogacił studentki o niezbędną w tym zakresie wiedzę. Niestety wiedza na ten temat w Polsce jest bardzo uboga, a jej brak przynosi poważne konsekwencje – głównie zdrowotne. Dlatego tym bardziej zależy nam jako Kołu na szerzeniu idei brafittingu. Druga część spotkania skierowana była do większej grupy odbiorców – wszystkich studentów, którzy myślą o założeniu własnego przedsiębiorstwa oraz/lub interesują się marketingiem. Pani Renata Bielesz, której sklep w ciągu dwóch lat stał się bardzo znany nie tylko w Polsce opowiedziała o promocji trudnego produktu (sprzedaż bielizny przez Internet) oraz zaprezentowała praktyczne aspekty działań marketingowych, które zadecydowały o jej rynkowym sukcesie. Była to z pewnością cenna i inspirująca lekcja dla wszystkich uczestników obydwu części.

 

 

Szkolenie dla członków KNZiM

Zarówno jako studenci, którzy za moment wyjdą na rynek pracy, jak i Członkowie Koła pragniemy się ciągle rozwijać. Wiemy, jak ważne jest ciągła praca nad sobą, szukanie dróg rozwoju, dlatego też poprosiliśmy Fundację Dla Jedności o przygotowanie szkolenia – tym razem dla nas samych. Dzięki niemu mogliśmy na nowo uświadomić sobie jak ważna jest komunikacja w grupie, przypomnieć sobie z jakimi celami przystąpiliśmy do Koła, jak je realizujemy oraz jak korzystamy z posiadanych już zdolności i umiejętności, a także odkryć nowe.

 

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości GEW 2011

GEW ma na celu wykreowanie środowiska społecznego, opartego głownie na ludziach młodych, którzy swą energią i zapałem do pracy aktywnie będą wspierać postawy dające nadzieje na rozwój przedsiębiorczości. Owa młodzież wierząc w swe możliwości musi też czuć poparcie środowisk silnie zakorzenionych we wspieraniu przedsiębiorczości, do których bez wątpienia należą między innymi ośrodki naukowe. Jest to globalna idea, która swym zasięgiem objęła również Lublin. Gospodarzem przedsięwzięcia było Lubelskie Forum Młodych PKPP Lewiatan.

KNZiM aktywnie włączyło się we współorganizowanie tego przedsięwzięcia przygotowując dwa projekty – „Nasz klient, nasz pan – źródła pozyskiwania informacji o kliencie” oraz „Angielski – mój sposób na biznes”. Pierwszy projekt miał być inspiracją dla osób, które chcą założyć własną działalność gospodarczą do podejmowania działań na temat pozyskiwania informacji o swoich klientach. Miał też dawać potrzebną wiedzę w zakresie przedstawienia narzędzi do jej pozyskania, przetwarzania, gromadzenia jak i pokazywać, jak te informacje wykorzystać. Celem drugiego warsztatu było zainspirowanie studentów do nauki angielskiego oraz pokazanie im możliwości jego wykorzystania w obecnej sytuacji rynkowej.

 

Noc Reklamożerców 2011

Noc Reklamożerców to unikalny na świecie spektakl złożony wyłącznie z reklam. Obok festiwalu w Cannes to największe międzynarodowe święto reklamy. Organizowany jest od 30 lat w 40 krajach na świecie. Podczas tej wyjątkowej Nocy prezentowane są filmy reklamowe pochodzące z 54 krajów. Każdego roku widzowie mogą obejrzeć ponad 400 wyselekcjonowanych reklam, w tym również nagradzane w konkursach, nigdy nieemitowane i zakazane.

Tym razem członkowie KNZiM (w 5-osobowym składzie) pojechali na Noc Reklamożerców 25 listopada 2011 r. do radomskiego Multikina by poszerzyć swoją wiedzę na temat globalnego zarządzania marką – tworzenia reklam z uwzględnieniem różnic m.in. kulturowych czy historycznych.

 

Marketing osoby własnej na rynku pracy

Projekt odbył się 28 listopada 2011 r. w Bibliotece Głównej UMCS. Wzięło w nim udział 29 uczestników. Szkolenie poprowadziła absolwentka WE UMCE – Agnieszka Dubiel, obecnie specjalista w dziale HR Żagiel S.A. Uczestnicy dowiedzieli się jak zaskoczyć pracodawcę swoim CV i listem motywacyjnym oraz jak kreatywnie zaprezentować swoje cechy osobowości podczas rozmowy rekrutacyjnej. Wskazane zostały błędy, których bezwzględnie powinniśmy unikać przy aplikacji na wymarzone stanowisko. Zagadnienia zostały zilustrowane przykładami, z którymi spotykają się osoby rekrutujące pracowników. Ponadto przybliżona zostało tematyka CV skills, czyli CV opartego nie na doświadczeniu a na posiadanych umiejętnościach, co stanowi atrakcyjne rozwiązanie dla osób, które dopiero wchodzą na rynek pracy.

 

 

 

 

 

 

Paradoks Social Media - czy to ma jeszcze sens?

Projekt (mający charakter wykładu otwartego) został poprowadzony przez dr Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego. Skierowany był do studentów lubelskich uczelni (niezależnie od kierunku, roku i trybu studiów) zainteresowanych tematyką marketingu internetowego, osób, które planują pracę w agencji interaktywnej, sieci reklamowej, domu mediowym, agencji reklamowej lub jako marketerzy w firmach oraz wszystkich, którzy planują założyć swój własny biznes – szczególnie internetowy.

 

 

 

 

Konferencja GOAL. Edycja II

Konferencja GOAL będąca najważniejszym projektem realizowanym przez KNZiM adresowana jest do studentów ostatnich lat z różnych ośrodków akademickich w Polsce, a w szczególności do studentów kierunków ekonomicznych ze wszystkich uczelni w kraju, którzy interesują się zarządzaniem i marketingiem oraz chcieliby poszerzyć swoja wiedzę w tej dziedzinie.

W projekcie w edycji II wzięło udział 115 osób na szacowanych ok. 60 uczestników. Akcja promocyjna skierowana była do kilku tysięcy zainteresowanych osób.

W ramach konferencji przygotowano trzy ścieżki rozwoju: biznesową, marketingową oraz rozwojową. Na każdą ze ścieżek składały się warsztaty w obrębie danej tematyki, które trwały równolegle przez 3 dni (8 warsztatów). Student wybierał jedną ścieżkę, która dawała mu możliwość uzyskania specjalistycznej wiedzy z tego zakresu, który go najbardziej interesuje.

Strona konferencji: http://goal.umcs.lublin.pl/

 

 

Współpraca z Targami Lubelskimi S.A.

Koło podjęło współpracę z Targami Lubelskimi S.A. uczestnicząc w obradach Komisji Konkursowych w tworzonych przez Targi eventach. Członkowie wcielając się w rolę specjalistów od marketingu oceniają i wybierają stoiska najlepsze m.in. pod względem wykorzystanych form promocji .